Sıradaki içerik:

WordPress Ads Reklam Blok Dedektörü Türkçe İndir

e
sv

Google Etiket Yöneticisi Nedir ve Neden Kullanılır?

26 okunma — 20 Ağustos 2021 17:37
google etiket yoneticisi

Google Etiket Yöneticisi’ne o kadar aşina değilseniz, muhtemelen bunun ne olduğunu ve neden kullanmanız gerektiğini merak ediyorsunuzdur. Google Etiket Yöneticisi ile ilgili en sık sorulan soruları yanıtlayalım.

Google Etiket Yöneticisi nedir?

Google Etiket Yöneticisi, bütün kod parçacıklarını tek bir yerden yönetmek için kullanılır. Tek kod ile değiştirmek zorunda kalmadan web sitenizde (veya mobil uygulamanızda) pazarlama etiketlerini (kod parçacıkları veya izleme pikselleri) yönetmenize ve dağıtmanıza olanak tanıyan ücretsiz bir araçtır.

İşte GTM’nin nasıl çalıştığına dair çok basit bir örnek. Bir veri kaynağından (web siteniz) gelen bilgiler, Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla başka bir veri kaynağıyla (Analytics) paylaşılır. Yönetilecek çok sayıda etiketiniz olduğunda GTM çok kullanışlı hale gelir çünkü tüm kodlar tek bir yerde depolanır.

Google Etiket Yöneticisi ne için kullanılır? Kullanımı kolay mı?

Google’a göre, “Google Etiket Yöneticisi, pazarlamacıların ve web yöneticilerinin web sitesi etiketlerini tek bir yerde yönetmesine olanak tanıyarak etiket yönetiminin basit, kolay ve güvenilir olmasına yardımcı oluyor.”

İlginizi Çekebilir:   SEO nedir? Arama Motoru Optimizasyonu Açıklaması

Herhangi bir pazarlamacının bir web geliştiricisine ihtiyaç duymadan kullanabileceği “basit” bir araç olduğunu söylüyorlar.

Bunu söylediğim için yorumlar bölümünde ezilebilirim, ama yerimde duruyorum. Google Etiket Yöneticisi, bazı teknik bilgi veya eğitim (kurslar veya kendi kendine öğretilen) olmadan kullanımı “kolay” değildir.

Etiketlerin, tetikleyicilerin ve değişkenlerin nasıl ayarlanacağını anlamak için biraz teknik bilgiye sahip olmanız gerekir. Facebook piksellerini düşürüyorsanız, Facebook izleme piksellerinin nasıl çalıştığını biraz anlamanız gerekir.

Google Etiket Yöneticisi’nde etkinlik izlemeyi kurmak istiyorsanız, “olayların” ne olduğu, Google Analytics’in nasıl çalıştığı, etkinliklerle hangi verileri izleyebileceğiniz, Google Analytics’te raporların nasıl göründüğü ve nasıl yapılacağı hakkında biraz bilgiye ihtiyacınız olacak. kategorilerinizi, eylemlerinizi ve etiketlerinizi adlandırın.

İlginizi Çekebilir:   SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma

GTM’de birden çok etiketi yönetmek “kolay” olsa da, bir öğrenme eğrisi vardır. GTM, neleri izleyebileceğiniz konusunda oldukça beceriklidir.

Google Etiket Yöneticisi’nin Google Analytics’ten farkı nedir?

Google Etiket Yöneticisi, yalnızca üçüncü taraf kodunu depolamak ve yönetmek için kullanılan tamamen farklı bir araçtır. GTM’de herhangi bir rapor veya analiz yapmanın herhangi bir yolu yoktur.

Google Analytics, gerçek raporlama ve analiz için kullanılır. Tüm dönüşüm izleme hedefleri veya filtreleri Analytics aracılığıyla yönetilir.

Tüm raporlamalar (dönüşüm raporları, özel segmentler, e-ticaret satışları, sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, etkileşim raporları vb.) Google Analytics’te yapılır.

Google Etiket Yöneticisi’nin Faydaları nelerdir?

Öğrenme eğrisini aştığınızda, Google Etiket Yöneticisi’nde yapabilecekleriniz oldukça şaşırtıcı. Analytics’e gönderilen verileri özelleştirebilirsiniz.

PDF indirmeleri, giden bağlantı tıklamaları veya düğme tıklamaları gibi temel olayları ayarlayabilir ve izleyebilirsiniz. Veya karmaşık gelişmiş e-ticaret ürünü ve promosyon takibi.

Diyelim ki web sitesindeki tüm giden bağlantıları izlemek istiyoruz. GTM’de kategori adını, eylemi ve etiketi seçin. Site dışı bağlantıyı seçtik, tıklayın ve URL’yi tıklayın.

İlginizi Çekebilir:   Internal Link Nedir?

Google Analytics‘te Davranış > Etkinlikler > En İyi Etkinlikler > Site Dışı bağlantısına gidin.

Şimdi tam raporları almak için olay eylemini veya etiketini seçin. Google Etiket Yöneticisi’nde oluşturduğumuz veriler artık Analytics raporlarında görünüyor. Şık!

Bir aracı ücretsiz deneme bazında denemek ister misiniz? Kodu Etiket Yöneticisi’ne ekleyebilir ve geliştiricilerinizi dahil etmenize gerek kalmadan test edebilirsiniz.

Diğer avantajlar:

  • Kaç tane etiket kullandığınıza bağlı olarak sitenizin daha hızlı yüklenmesine yardımcı olabilir.
  • Google dışı ürünlerle çalışır.
  • Oynamak ve neredeyse istediğiniz her şeyi test etmek için esneklik.
  • Tüm üçüncü taraf kodları tek bir yerdedir.

GTM’nin bir önizleme ve hata ayıklama modu vardır, böylece herhangi bir şeyi canlı hale getirmeden önce neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görebilirsiniz. Sayfada hangi etiketlerin tetiklendiğini gösterir. Bu özelliği seviyorum!


  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.