Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Yapay Zekâların Hâlâ Yapamadığı 6 Şey
İçindekiler [Gizle]
Rel=”next” ve rel=”prev” attribute’larının kullanımdan kalkması ile birlikte community tarafından SEO uyumlu Pagination yapısı hakkında oldukça çeşitli stratejiler test edildi. Daha önce gerçekleştirilen bu çalışmaları da kaynak alarak, günümüzde SEO performansına zarar vermeyecek ve hatta olumlu yönde etkileyecek Pagination yapısı nasıl olmalı sorusuna yanıt vermek istiyoruz.
Pagination; içerik, ürün ya da medya benzeri elementlerin tek bir sayfaya sığmadığı durumlarda sıralı sayfalar oluşturmak için kullanılan bir tasarım tekniğidir. Pagination yapısı blog sitelerinden forumlara, e-ticaret sitelerinden dizin sitelerine kadar oldukça geniş bir kategoride kullanılır. Zaman zaman gelirini maksimize ederken kullanıcı deneyimini umursamayan haber sitelerinin, haber içerikleri için de pagination yapısını kullandığını görebilirsiniz.
Pagination yapısı, özellikle içerisinde binlerce ürün barındıran e-ticaret siteleri için büyük bir öneme sahiptir. Tüm bu ürünlerin arama motoru robotları tarafından “direkt” olarak keşfedilmesi mümkün olmadığından (çoğu zaman), ürünlerin arama motoru robotları tarafından keşfedilebilmesi kullanılmakta olan Pagination yapısıyla doğrudan bağlantılıdır.
Pagination yapısı daha önce rel=”next” ve rel=”prev” attribute’ları ile sorunsuz bir şekilde kurgulanabilmekteydi. Ancak 2019 yılında Google’ın artık bu Pagination attribute’larını kullanmadığını duyurmasıyla birlikte, SEO için ideal Pagination yapısını keşfetmek için pek çok farklı test ve araştırma gerçekleştirildi. Günümüzde Pagination hakkında kesin yargılara varmak ve “En iyi yapı budur!” gibi söylemlerde bulunmak halen zor olsa da gerçekleştirilen çalışmalar, Pagination yapıları arasındaki farkı açık bir şekilde göz önüne seriyor.
Aşağıdaki başlıkları inceleyerek sektörde yaygın olarak kullanılan Pagination yapılarını görüntüleyebilir, bu yapılar arasında hangilerinin diğerlerine oranla daha iyi bir performans gösterdiğini inceleyebilirsiniz.
Bir e-ticaret sitesi yönetiyorsanız, yalnızca tek bir kategorinizde dahi binlerce ürünün bulunması muhtemeldir. Tüm bu ürünlerin arama motorları tarafından taranabilmesi ve indexlenebilmesi için yalnızca Sitemap’e bel bağlamamalısınız. Bu durumda, internet sitenizde kullanıyor olduğunuz Pagination yapısı, ürünlerin keşfedilmesi ve indexlenmesi açısından büyük bir öneme sahip olacaktır.
Pagination yapısı yalnızca arama motoru robotları için değil, kullanıcılar için de önemlidir. Kullanıcıların kategorilerinizde stabil ve başarılı bir navigasyona sahip olması yine doğrudan Pagination yapınızla bağlantılıdır.
Pagination yapısı kurgularken tercih ettiğiniz yöntemlerin internet sitenizin taranabilirliğine zarar vermesi de oldukça muhtemeldir. Tam olarak bu sebepten, bir Pagination yapısı kurgularken mutlaka birden çok strateji hakkında fikir sahibi olmalısınız ve karşınıza çıkan ilk yapıyı sitenizde uygulamamalısınız.
Daha önce de belirttiğimiz üzere 2019 yılında Pagination sayfaları için kullanılan next ve prev attribute’ları kullanımdan kaldırıldı.