Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Nakit ve Kredi Kartının Alternatif’i Dijital Cüzdan Geliyor
İçindekiler [Gizle]
Pandemi dönemi sonrasi ekonomiyi canlandırmak amacıyla akıllı satış stratejisi değişime uğradı. Kapanma sonrası yeni senaryoya uyum sağlama çerçevesinde, müşteri ile olan etkileşimde pek çok satış stratejileri tutmadı.
Uluslararası işe alım ve danışmanlık şirketi Michael Page Turkey, bu koşullarda dünya genelinde finansal likidite açısından zorlu bir sınavdan geçirmekte olan ve satış gücünden daha yüksek performans bekleyen şirketler için “Akıllı Satış” yönteminin başarı faktörü olarak etkilerini mercek altına aldı. Akıllı Satış” ın geleceğe dair yetkinlik ve stratejilerini inceledi.
Michael Page Üst Düzey Yöneticisi Çağla Şengöz Altaş,” Geriye dönüşün oldukça zor olduğu bir değişimin varlığı hissedilirken, şirketler bu değişimi engellemek yerine, yeni uzaktan satış çağına daha uygun yetkinlikte kişileri ekiplerine dahil ederek, verimliliklerini arttırabilmenin yollarını keşfediyor. “ diyor.
Altaş, şirket olarak, bu konuda gözlem ve araştırmalara dayalı bilgileri derledikleri rapordan şu bilgileri aktarıyor;
Akıllı satış perspektifinde müşteri ile görüşme hazırlığı, mevcut teknolojik araçların azami ölçüde kullanılmasına imkan veren bilişim yetkinlikleri ile birlikte, kritik bir başarı faktörü haline gelmiştir.
Artık şirketler, kendi potansiyel müşterileri ile etkileşimin kalitesini iyileştirmek için en üstün görüntü ve ses teknolojilerine yatırım yapmalıdır.
Aksi durumda, uzaktan satışın sağladığı maliyetlerin optimizasyonunun boşa çıkması olasıdır.
Her şirket, doğal olarak, yeni müşteriye satış yaklaşımı ile yüzleşecek ve “yeni normali” farklı şekilde değerlendirerek kendine uygun bir versiyonunu tasarlamaya çalışacaktır.
Uzaktan satışın en karmaşık satış süreçlerinin tamamen yerini almayacağı, müşteri ile olan doğru satış yaklaşımı ve satış sürecinin etkinliğini artırabileceği gözlemleniyor .
Satış Müdürünün kimliği, faaliyet gösterdikleri şirketlere göre, son bir yılda derin bir değişikliğe uğramıştır. Tüketicilerin yeni gereksinimlerine uyum sağlayabilmek için yeni ticari ve satış yetkinlikleri gerekli hale gelmiştir.
Yüz yüze satıştan tamamen akıllı satış odaklı satışa geçiş sürecinde Satış Müdürünün rolünün önemi büyümüştür. Ekibin oluşturulması, müşteriye en uygun yaklaşımı tanımlama ve kişisel güncelleme gibi yetkinliklere sahip olabilmesi ön plana çıkmıştır.