Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
İnternetteki Kimliğimizle Gerçek Kimliğimiz Aynıymış
İçindekiler
Ticari gücü ve ekonomisiyle dünya ticaretinde önemli ölçüde söz sahibi olan Çin, çevrim içi teknolojilerini de ihmal etmiş değil. Asya bloğunun büyük güçlerinden olan ülkede hâlihazırda İnternet kullanıcılarının sayısı 1 milyarı aşmış durumda.
Alibaba Group Holding gibi teknoloji şirketlerinin aktivitelerinin büyük bir payı olan bu gelişme, Çin İnternet Ağı Bilgi Merkezi (CNNIC) tarafından açıklandı. Kuruma göre ülkedeki İnternet kullanıcısı sayısında geçen yıla kıyasla %8’lik bir artış kaydedildi. Bu artışla birlikte İnternet kullanıcısı sayısı 1 milyarı geride bıraktı.
Rapora göre Çin’in İnternet penetrasyon oranını q,6’ya çıkmış durumda. Ülkenin nüfusu ve her yerde olduğu gibi Çin’de de teknolojiye duyulan ihtiyaç ve merağın bundaki etkisi büyük. İnternet penetrasyon oranı, bir ülkenin toplam nüfusunun yüzde kaçının İnternet kullandığını ifade etmekte.
Raporun oluşturulduğu dönemde ülkedeki teslimat hizmetleri artarken kullanıcı sayısı 468 milyon oldu. Bu, Çin’deki tüm İnternet kullanıcılarının neredeyse yarısının çevrim içi teslimat kullandığı anlamına geliyor.
Taksi hizmetleri yıl içinde büyüyerek kullanıcı sayısını 396 milyon kişiye çıkarırken TikTok’un Douyin adlı Çince versiyonu gibi video akış platformları da %6 büyüyerek 943 milyon kullanıcıya ulaştı.
Online yayın hizmetlerinin izleyici sayısı artarak 637 milyon kişiye ulaşırken İnternet’ten alışveriş yapanların sayısı bir önceki döneme göre %8 artarak 812 milyon kişi olarak kaydedildi. Son olarak, rapora göre, Alibaba’nın Alipay ve Tencent’in WeChat hizmetlerinin hâkim olduğu ödeme sistemlerinin kitlesi de %8 artarak 872 milyon kişiye ulaştı.